Dermatol. praxi 2017; 11(4): 199-203

Pacientka s papulopustulózní akné léčená kombinovaným preparátem obsahujícím klindamycin 1% a tretinoin 0,025%

MUDr. Zuzana Nevoralová, Ph.D.
Akné poradna, Dermatovenerologické oddělení, Nemocnice Jihlava

Je uvedena kazuistika 17leté dívky léčené kombinovaným preparátem obsahujícím klindamycin 1% a tretinoin 0,025%. Pacientka
byla výrazně zlepšena během 3 měsíců. Tolerance přípravku byla výborná. Klindamycin 1% / tretinoin 0,025% (Klin-RA) je fixní
kombinace antibiotika s tretinoinem pro léčbu akné. Účinné látky působí na tři ze čtyř etiopatogenetických faktorů akné. Lék
proto redukuje zánětlivé i nezánětlivé morfy a má rychlý nástup účinku. Unikátní formulace zajišťuje vynikající kožní tolerabilitu
a nízký iritační potenciál. To má za následek lepší komplianci a adherenci k léčbě. Klin-RA je určen pro léčbu především lehké
až středně těžké papulopustulózní akné.

Klíčová slova: akné, lokální léčba, tretinoin, klindamycin, kazuistika

A female patient with papulopustular acne treated with a combined medication containing clindamycin 1% and tretinoin 0.025%

Casuistics of a 17year old patient treated with a combined medication containing clindamycin 1% and tretinoin 0,025% is given.The patient was improved significantly within 3 months. A toleralibility of the medicine was very good. Clindamycin 1%/ tretinoin0,025% (Clin-RA) is a fixed antibiotics- retinoid combination for an acne treatment, which contains clindamycin together witha solubilised and crystalline retinoid in a patented aqueous-based, alcohol-free gel. Effective substances affect three from fouretiopathogenetic factors of acne. That is why the medicine reduce inflammatory and non-inflammatory leasions and has a quickentry of action. A consequence should be a better compliance and adherence to the treatment. Clin-RA is recommended fora treatment of mild and moderate papulopustulous forms of acne.

Keywords: acne, local therapy, tretinoin, clindamycin, casuistics

Zveřejněno: 1. listopad 2017